Semestern so far

Jag har precis med hjälp av Lööf uppdaterat luren med Higly Addictive Appar och kan inte riktigt förmå fingrarna till att skriva skrifter utan det kliar i dem för att få landa lite plan eller hoppa med kossor istället.

Men men, semestern so far är all good. Det har varit lite allmänt tidsfördrivande aktiviteter såsom grill, bio, balkonghäng, fikor, ikea m.m. Ett bröllop har jag också lyckats med. Dock inte mitt eget. Tror jag.

Imorgon åker vi och käkar indiskt i stan vilket är ganska så perfekt då jag precis lyckats sluta skita eld efter thaimaten i måndags.

Så, allt bra med mig. Hoppas allt är bra med er.

Nu. Apps.

Jag ska iväg och köra min släkt till båten...

mms_img43790 (MMS)

Jag ska iväg och köra min släkt till båten. Det är min andra dag på semestern och klockan är 4.55. Hujeda mig.

Saturday

Sitter hos morsan och är social med halva släkten som är på besök från finland.
Eller, mest går jag väl runt och tigger mat och stajlar med min nya telefon och alla dess funktioner som jag inte förstår ens hälften av.
Vädret är självklart mulet på gränsen till kyligt, men det är väl inte mer än väntat då man gick på semester igår. Dock är det ganska skönt att slippa gå runt som en liten svettpåse, men rent allmänt så blir man ju snäppet blåst på konfekten, känner jag.

Nog om det.

Hörs sen.

När man är så smart att det gör ont.

201007162307 (MMS)

I love you

201007162306 (MMS)

Bara några timmar kvar...

.. tills man blir utsläppt på grönbete. Jag lyckades för en gångs skull gå upp i tid och var därför på jobbet svintidigt. Planen är att börja semestern svintidigt, förstår ni.
När jag väl tar mina lurviga och drar blir den första åtgärden att åka och köpa mig min x10 mini pro som jag suktat efter sen dinosaurierna dog.
Jag fick ju ett infall för en månad sen om att jag skulle köpa den och med eld i arslet var jag i princip redan på väg till affären när jag blev upplyst om att den inte ens blivit släppt än.
Efter det har jag helt enkelt inte haft tid att ta mig i kragen och inhandla den, men idag. Idag ska det bli av.

Kan man börja semestern bättre än som en grillande, vinpimplande prylbög de la fanatica?

Skulle inte tro det va.

Sega skitdator

Vad jag blir irriterad när det inte funkar. Jag är klart medveten om att man lydigt måste sitta och vänta tills den har tänkt färdigt och sidorna är färdigladdade och gudarna ska veta att jag på ett behärskat sätt försöker att låta den leva sitt liv ifred, men det funkar ju inte.
Man blir ju så in i helvete sur att man frenetiskt klickar här och var tills hjulet bara snurrar men hamstern är totalt död.

Well, när den väl tagit sig i kragen och kickat igång sig ska jag sätta igång och släpa mig igenom den näst sista arbetsdagen innan semestern.

Det är nära nu.

Livet i nya lägenheten...

....går sakta men säkert framåt. Igår lyckades jag äntligen med att packa upp mina kläder och kunde därför likt en värdig kvinna hitta en outfit imorse, istället för att högröd och dreglandes slita runt bland hundra ett par sopsäckar.

Idag måste jag besikta om min bil också. Den gick ju inte igenom när jag var och besiktade den och ifall jag inte vill glida runt med körförbud ännu en gång så är det bäst om jag tar och svänger förbi besiktningen idag. Jag har en dag på på mig.

Apropå bilar. Min nutida bilfärd till jobbet tar exakt 4 minuter. Därför ska jag så fort jag får en sekund över glida förbi El-Giganten och köpa på mig en Xperia mini Pro och samtidigt passa på att deala med Dogge så jag får en cykel på köpet.

Bra skit.

Det här med AC tål ju att tänkas på.

201007122301 (MMS)

Värme

Då är flytthelgen avklarad. Visserligen har vi hunnit med en del men i vissa mått mätt lever vi fortfarande i fullständig kaos.
Att förra hyresgästen inte städat ordentligt efter sig och resulterade i att vi fick skrubba fettdrypande kökshyllor istället för att börja plocka undan och få allt iordning igår kväll underlättade ju inte heller. Men annars har det gått snabbt och smärtfritt.

Verkar även som vi valt årets varmaste helg att flytta på och the fact att temperaturen redan nått över 25 grader för en halvtimme sen, indikerar lite halvt på att den här dagen kan bli smått olidlig.
Missförstå mig rätt. Jag gillar sol, värme och sommar, men bastu från morgon till kväll är lite väl att ta i. Hur finsk jag än är.

Nu ska jag ta min värmesega dator, svullna tentakler kombinerat med en mossig hjärna och sätta igång med den sista arbetsveckan innan semestern.

Hörs sen.

Hej Jakobsberg!

201007102292 (MMS)

Hej då Kungsängen!

201007102291 (MMS)

Jag skulle vilja ta tillfället i akt och t...

201007092290 (MMS)

Jag skulle vilja ta tillfället i akt och tacka målaren som på ett snitsigt sätt tagit kål på all framtida romantik genom att ta bort vår toalettdörr. Härmed kommer det alltså att björnas in public och det kommer garanterat inte att bli några barn gjorda.

Ledig

Idag har jag tagit ut en flyttdag och är därmed extremt ledig från jobbet.
Ledig utöver det är man väl förmodligen inte, då resten av dagen ska gå åt att packa allt de sista så det står flyttfärdigt imorgon när hyrbilen anländer klockan 9.

Jag började dagen med att inhandla frukost och kaffe på OKQ8 då allt jag äger och har är nerpackat och kylen leker eko. Sedan ska det fortsättas med ett avsnitt av Fringe innan jag börjar med stuva ner saker.
Kaisa glider förbi om någon timme för att hålla mig sällskap i mitt stuvande och risken för att det blir kaffe, cigg och sol istället för kartonger, nerpackning och slit finns.

Nu, Fringe.

Städa

Idag flyttstädade vi Tobbes lägenhet. Högst några timmar tänkte jag att det skulle ta. Mer än så kan det ju omöjligt ta när det gäller en lägenhet på ungefär två kvadratmeter och senast klockan tre skulle vi infinna oss på stranden för att slappa resten av dagen.

Jo tjena. Halv nio kom vi hem.

Aldrig mer städa. Aldrig mer. Jag tackar fan och hans moster för att mäklaren ordnar med städningen av min lägenhet, för annars hade jag nog illa kvickt trillat av pinn.
Imorgon börjar nedräkningen på allvar. Fem dagar har jag kvar som Kungsängen-bo och sedan är det adjöss för alltid.

Men nog om det.

Nu måste jag fortsätta att titta på Terminator och koncentrera mig på att inte äta mer godis. Det är inte så lätt som det ser ut.